top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

איך עדיף למצוא מטפלים רגשיים - באינטרנט או בהמלצה מהיכרות אישית? #5 טיפים שעושים סדר וחוסכים זמן, כסף ותסכול

עודכן: 1 באפר׳

ההחלטה להתחיל טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי או כל סוג של טיפול רגשי, היא לא קלה. רבים דוחים את ההחלטה הזו אפילו 5 שנים. אם כבר הגעת להחלטה האמיצה לשפר את איכות חייך, עכשיו עולה השאלה מי המטפלת או המטפל שהכי מתאימים לך. תכלס, איזו שיטה עדיפה כדי למצוא את המטפלים שמומלצים עבורך. יש גם טבלה והשוואה בין אתרי אינטרנט לשיטת בקשר לטיפו". העיקר שיהיה לך יותר קל להתחיל כבר בטיפול ולהרגיש יותר טוב!


למה ההחלטה של בחירת המטפלים קריטית להצלחת הטיפול?

ההחלטה של בחירת המטפלים הרגשיים והפסיכולוגים, היא קריטית להצלחת הטיפול. הרי אנחנו לא מתחברים לכל אחת ואחד, לא קל לנו לתת אמון במטפלים שאין לנו כימיה איתם ושלא מנוסים בטיפול בקשיים כמו שלנו.

איך הכי כדאי לבחור מטפלת רגשית או מטפל רגשי, מטפלת זוגית או מטפל זוגי, פסיכולוגית או פסיכולוג?

יש בארץ אלפי אנשי טיפול (מוסמכים ושלא), מאות התמחויות ושיטות טיפול, ואין סוף מטפלים מטיפוסי אישיות שונים. איך בכל השפע המבלבל הזה אמצע את המטפלת או המטפל שבדיוק מתאימים לי, שיקלטו אותי, שמנוסים בטיפול בקשיים הספציפיים שלי ושידעו לעזור לי?


איך למצוא מטפלים רגשיים ומטפלים זוגיים מומלצים?

קיימות כמה אפשרויות מקובלות למצוא מטפלים רגשיים מומלצים:

  • לקבל המלצה מ"שמעות" ו"מפה לאוזן"- זו אפשרות נפוצה, אך מטפלים שמתאימים לחברים לא בהכרח מתאימים לצרכים הספציפיים שלנו. לפעמים גם לא נעים לשאול קרובים ולשתף בכל הבעיות שלנו, והם גם לא מכירים הרבה מטפלים.

  • לבקש המלצה אמינה מאנשי מקצוע - רבים שואלים רופאים, יועצות חינוכיות, עובדים סוציאליים וכד' לגבי קולגות. הבעיה, שלפעמים הם לא מכירים מטפלים רלוונטיים זמינים באזור, או שאינם יכולים להמליץ על מטפלים פרטיים.  

  • חיפוש באתרי אינטרנט ובגוגל - יש המון מטפלים באתרים פרטיים ובאתרי אינדקס של מטפלים. הבעיה בשיטה זו, שמרוב שפע של אפשרויות קשה להתמקד, להתרשם מהניסיון בפועל ולבחור במטפלים שמדויקים לנו.

  • התאמה מקצועית מהיכרות אישית - המלצה מהיכרות אישית היא תמיד עדיפה, שהרי הבסיס לטיפול הוא קשר אישי. הבעיה, שרובנו לא מכירים באופן אישי הרבה מטפלים. בנוסף, נדרשת הבנה מקצועית, כדי ליצור חיבור מדויק. המלצה שמשלבת היכרות אישית הדדית והתמחות טיפולית - היא שנותנת את הביטחון שהמאצ' מתאים. כך עובדת השיטה המיוחדת של מרכז בקשר לטיפול.


איפה ההתאמה יותר מדויקת, באתרי אינדקס או בשיטת בקשר לטיפול?

כבר אמרנו, ההתאמה האישית והחיבור המדויק בין מי שרוצים בטיפול רגשי (בכל קושי) לבין מגוון המטפלים (בכל התמחות), היא קריטית. התאמה מדויקת היא המפתח ליצירת תחושה שיש על מי לסמוך, מעודדת לא לדחות את הטיפול, ותורמת להצלחת התהליך הטיפולי.


#1 התאמה מתוך היכרות אישית או התרשמות אקראית 

במרכז בקשר לטיפול מתאמות טיפול מוסמכות יכירו אותך בשיחה טלפונית, יקשיבו לצרכים ולההעדפות הספציפיות שלך, ויתאימו לך את המטפלת או המטפל שהכי מתאימים מבחינת: האישיות, שיטות הטיפול והניסיון הטיפולי. ההיכרות האישית ההדדית איתך ועם כל המטפלים שבמאגר, מאפשרת התאמה מדויקת. 


באתר אינדקס אפשר רק להתרשם מההתמחות ומהניסיון כפי שהמטפלים מעידים על עצמם, אך חסרה היכרות אישית. אין גורם מקצועי שקשוב לקשיים ולצרכים שלך ויכול לכוון ולהמליץ. הבחירה במטפלים היא רק על סמך התרשמות שטחית ולא מהניסיון הטיפולי בשטח.


#2 מיקוד והכוונה מקצועית בהתאם לצרכים או בחירה אינטואיטיבית

מתאמות הטיפול שמנוסות בחיבורים, יקשיבו לך ברגישות, יקלטו אותך גם מעבר למילים, וידעו לייעץ, להנחות ולהתאים לך את המטפלים שמדויקים ברמה האישית והמקצועית. ההתאמה מתייחסת למכלול של פרמטרים וצרכים כמו: התאמה אישיותית, התמחות, שיטות הטיפול, גישות ספציפיות, הניסיון הטיפולי בפועל וכד'.


באתרי אינדקס המטפלים אומנם מציגים את ההתמחויות ואת שיטות הטיפול שלהם, אך בפועל רוב האנשים שרוצים בטיפול לא מבינים את המשמעויות וההבדלים של הגדרות המטפלים והטיפולים, ואילו מאפיינים נחוצים להם. לדוגמה: מה ההבדל בהכשרה ובגישה בין עובדים סוציאליים לפסיכולוגים קליניים, איזו שיטת טיפול עדיפה CBT או פסיכותרפיה? שפע המטפלים וההגדרות הטיפוליות עלול ליצור בלבול, ולהקשות על בחירה מותאמת אישית.


#3 מיון אישי וקפדני של המטפלים וההסמכות או מאגר מטפלים 

כל אחת ואחד מ-500 המטפלים שבמאגר נבחרו באופן אישי, ועברו תהליך של מיון קפדני אצל שרונה קרן, מטפלת ומנהלת המרכז. התהליך כלל: ראיון אישי, בדיקת התעודות וההסמכות, קבלת המלצות, בדיקה שקיים תואר שני טיפולי וכד'.  


קיים שוני בתהליך המיון בין אתרי האינדקס ובאמינות הנתונים. חלקם מסתפקים בקורות חיים ללא ראיון אישי וללא בדיקת ההסמכות. לרוב, המטפלים הם אלו שכותבים לעצמם את התיאור ואת ההתמחויות ללא בדיקה.


#4 זמינות מיידית וחיסכון בזמן, בניסיונות ובתיסכולים או בזבוז זמן ואנרגיות

ההתאמה המדויקת וקבלת ההמלצה למטפלים המדויקים בשיטת בקשר לטיפול תחסוך לך זמן, כסף ואולי גם עוגמת נפש. ההמלצה מתוך היכרות אישית וניסיון מקצועי תחסוך את החיפושים, את הקושי ב"התחלות" של טיפולים מיותרים. בלי לבזבז זמן נתן לך המלצה למטפלים המתאימים לך, שזמינים עכשיו לקבל אותך, באזור שלך. 


באתרי אינדקס של מטפלים אין היכרות אישית והכוונה בהתאמת המטפלים, ולכן ייתכן שיהיו יותר "נסיונות" של טיפולים שלא ימשיכו. מצב כזה עלול לשחוק את המשאבים (הפיזיים והרגשיים) לדוגמה: הכסף והזמן מתבזבזים, במקביל האנרגיות והאמון פוחתים. באתרים לרוב גם לא מפורסמת הזמינות, כך שבפועל אפשר לבחור במטפלים שלא זמינים להתחלת טיפול עכשיו או שהשעות לא מסתדרות, ושוב מתבזבז זמן יקר.


* ההשפעה של נסיונות טיפול "כושלים" עלולה להיות הרסנית. היא עלולה לגרום לנו להתייאש (מעצמינו ומאפקטיביות הטיפול), לא לפנות שוב לטיפול, ואפילו להחמרת המצב


השוואה - התאמת מטפלים רגשיים בשיטת בקשר לטיפול או בחירה באתרי מטפלים


חיפוש באתרי אינדקס של מטפלים

האתמה בשיטת בקשר לטיפול


חוסר היכרות אישית עם המטפלים, עם נסיונם ועם מידת התאמתם. התרשמות ממידע כתוב בלבד. 

היכרות אישית הדדית, התאמה אישיותיות מדויקת  של המטפלים לכל הצרכים, ההעדפות והניסיון הספציפי.

התאמה מהיכרות אישית

שפע של תיאורים והגדרות טיפוליות, ואפשרות לחיפוש עצמאי ולשימוש במסננים, אך חסרה הכוונה וייעוץ בבחירה מותאמת לצרכים הספציפיים.

הכוונה וייעוץ מקצועי טיפולי במענה אנושי, בבחירת המטפלים בהתאם למכלול שיקולים כמו: חיבור אישי, התמחויות, שיטות הטיפול, ניסיון טיפולי ועוד.

הכוונה ומיקוד מקצועי

מאגר מטפלים ללא היכרות אישית ומיון מינימלי לפי קורות חיים, ללא בדיקת ההכשרות. עדכון עצמאי של נתוני המטפלים.

מאגר של כ-500 מטפלים שמוכרים אישית, ועברו תהליך מיון קפדני כולל: ראיון אישי ובדיקת ההסמכות וההמלצות.

בדיקה אישית של המטפלים וההסמכות

מתבזבז זמן בחיפוש ויתכן שבהתחלות טיפולים מיותרים, בשל חוסר ההתאמה. זמינות המטפלים לא ידועה, ולכן יתכן שתחילת הטיפול תדחה.

חיסכון בזמן, בכסף, בחיפוש ובנסיונות טיפול "כושלים", בשל שיטת התאמה אישית ומקצועית.

אפשרות לקבלת המלצה נוספת במקרה הצורך.

זמינות והפחתת ניסיונות טיפול

בשורה התחתונה

כשעלות התחושות שמשהו מטריד וכואב, חבל לדחות. עדיף להתחיל בטיפול רגשי ובטיפול פסיכולוגי מכל סוג.

ההתאמה של המטפלת או המטפל לצרכים, להעדפות, לאישיות שלך - היא קריטית להצלחת הטיפול.

רוצה לשפר את איכות החיים? הגיע הזמן שנדבר

ניתן לך המלצה מהיכרות אישית, שתעזור לך לצאת לדרך…



> > דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לך ולכם למצוא את המאץ' למטפלים זוגיים, לפסיכולוגים, למטפלים רגשיים (בכול התחומים) שיתאימו ושמומלצים באזור.


 

bottom of page