top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

למה אנחנו דוחים את הפניה לטיפול רגשי או לטיפול זוגי? 5 סיבות נפוצות, והפתרון שיתן לך ביטחון להתחיל

עודכן: 1 באפר׳

החיים מזמנים לנו אתגרים וקשיים רגשיים מסיבות רבות. טיפול רגשי וטיפול זוגי יכולים באמת לשפר את איכות החיים האישית והזוגית, אז למה אנחנו דוחים את הפניה לטיפול פסיכולוגי?

כשכואב הראש לוקחים כדור, אז למה דוחים את הטיפול הרגשי לפעמים אפילו 5 שנים?

גלו את ה"תרוצים" המקובלים שגורמים לנו לדחות את הטיפול, ואיך שיטת התאמה מדויקת תתן לכם את הביטחון להתחיל בטיפול ולצאת לדרך.


רבים מאתנו מאמינים שהקושי יחלוף, שאולי נסתדר לבד או עם חברים, והאם בכלל טיפול פסיכולוגי יכול לעזור? 

מעבר לחששות האלו עולה גם השאלה איך נדע שהמטפלים הרגשיים והזוגיים באמת מתאימים לי ולנו. הרי ברור שהחיבור והקשר עם המטפלת או המטפל הוא קריטי להצלחת הטיפול.


כשכואב הראש לוקחים כדור, אז למה לטיפול רגשי מחכים 5 שנים?

מחקרים מראים שאנשים ממתינים בממוצע כ-5 שנים מהרגע שהם מתחילים לחוות קשיים רגשיים ועד שהם פונים בפועל לטיפול. זה המון זמן לחוות כאב ובפרט כאב רגשי. הרי אם כואב לנו הראש בדרך כלל מייד נקח כדור נגד כאב ראש. אז למה כשכואבת הנפש ומתחילים לחוות קושי רגשי אנחנו לא פונים לעזרה רגשית שתפחית את הסבל, הלחץ, החרדה והמצוקות הרגשיות מכל סיבה?

הנה כמה אמונות מקובלות שעוצרות אותנו להתחיל טיפול רגשי, טיפול זוגי, הדרכת הורים או כל אחד מתחומי הטיפול הפסיכולוגי.


#1 למה עכשיו? הכאב יחלוף, אפנה כשבאמת יהיה קשה!

הנטייה שלנו לדחיינות ובפרט לדחות התחלת טיפול רגשי גורמת לרבים מאתנו לחשוב שהסבל והמצוקה יחלפו. לפעמים מרגישים קצת הקלה וכבר יורד הצורך הדחוף בטיפול. האמונה שרק כשהמצב באמת יהיה יותר גרוע נתחיל בטיפול פסיכולוגי, היא מטעה ולא עוזרת. לרוב הכאב הנפשי לא נעלם, אלא מחמיר. 

זה קצת כמו כדור שלג שגדל, או כמו פצע שאם לא מטפלים בו הוא יותר כואב ומשאיר צלקות.


עדיף לפנות לטיפול כשהקושי הרגשי בתחילתו וכבר מציק ומטריד. דחיה עלולה לגרום לכאב רגשי בלתי נסבל, לקשיים בתפקוד, לתופעות לוואי ואולי לתחושה של חוסר שליטה. טיפול כשהמצוקה גבוהה קשה יותר וארוך יותר. אז למה לחכות?!


#2 אני אסתדר לבד בעצמי, טיפול פסיכולוג לא יעזור לי

רבים מאתנו חוששים לפנות לטיפול רגשי. הסטיגמות הן רבות לדוגמה: טיפול פסיכולוגי לא יעזור לי; אי אפשר לפתור את הבעיות שלי; אני לא אשתנה בשיחות; לא קל לי לשתף ולדבר על הרגשות שלי; זה לא מתאים לי כל ה"חפירות" האלה; מספיק לי לדבר עם חברים; אף אחד אחר לא באמת יבין אותי ויעזור לי; ועוד ועוד. 

במקרה של טיפול זוגי, זוגות רבים דוחים את הטיפול מסיבות דומות, לא מאמינים ביכולת לשפר ולשנות, או כמו שאומרים "אני פה בגלל אשתי" (או להפך).


לרוב, האמונות האלה הן שגויות, משמשות כ"תרוץ" לדחות את הטיפול ומכסות על החשש הטבעי להתחיל בתהליך של שינוי. לפעמים האמונות האלה כל כך חזקות שאנחנו מעדיפים להמשיך בסבל המוכר, במקום לתת הזדמנות לשיפור ולתקווה. לא חבל? 


#3 הסטיגמה שאם אני בטיפול פסיכולוגי יש לי בעיה 

רבים עדיין חושבים שטיפול פסיכולוגי או טיפול רגשי, "מסמן" שיש לנו הפרעה נפשית או מחלת נפש. לצערנו טיפול עדיין נתפס כסימן של חולשה, ככישלון וכמקור לבושה. אנשים חוששים שיגלו את הסוד, שהם הולכים לטיפול וזקוקים לעזרה ולתמיכה רגשית.


ההפך הוא הנכון, פניה לטיפול רגשי, טיפול זוגי או טיפול פסיכולוגי מכול סוג, דווקא מעידה על אחריות ומחויבות אישית, אכפתיות לעצמי ולסביבתי, יוזמה ותקווה לשיפור איכות החיים.

אנשים שהולכים לטיפול מקבלים כלים מותאמים להתמודד עם הקשיים, ואילו מי שלא הולכים לטיפול נשארים לבד עם הסבל, האשמה, הבדידות והבושה.


#4 בטיפול ינסו לשנות אותי ול"חפור" לי בילדות וברגשות

באופן טבעי, רבים חוששים שבטיפול פסיכולוגי ובטיפול זוגי ינסו לשנות אותם; יכריחו אותם לדבר ולשתף; לחפור בעבר, בילדות ובמשפחה; לדבר על הרגשות; ולפתוח שוב נושאים כואבים שהחליטו להדחיק ולסגור.


מטפלים מתאימים ומקצועיים ידעו להתחבר אליך, לקלוט אותך ולתת מענה לחששות ולצרכים שלך.

לפעמים התהליך הטיפולי מעלה גם קשיים והגדלת המודעות מציפה כאבים, אבל לבסוף יושגו השיפור וההקלה. מטפלים מתאימים ומנוסים ידעו להבין אותך ואת הצרכים שלך, להתקדם בעדינות בקצב ובגבולות שלך, ולעזור לך להשיג את השיפור המיוחל.   


#5 אבל איך אמצא את המטפלת או המטפל שמתאימים לי

מי שכבר משתכנעים לעשות את הצעד האמיץ ולהתחיל בטיפול רגשי אישי או זוגי, מתלבטים איזה מטפלת רגשית או מטפל רגשי מומלצים עבורם. הבחירה במטפלים זוגיים או אישיים מתאימים, היא החלטה קריטית להצלחת הטיפול. זו אכן יכולה להיות סיבה מוצדקת לכך שאנשים דוחים את התחלת הטיפול.  

עולים חששות טבעיים בקשר למטפלים כמו: האם יקלטו אותי, האם תיווצר ביננו כימיה, האם אצליח להיפתח ולתת אמון, והאם יש את הניסיון בטיפול בקשיים כמו שלי?


ההיכרות האישית עם כל אחת ואחד מהמטפלים שבמאגר, וההיכרות האישית עם הצרכים וההעדפות שלך, מאפשרות לנו ליצור את החיבור המדויק. המאצ' בינך לבין המטפלת או המטפל המתאימים עבורך. 

שיטת ההתאמה שלנו במרכז בקשר לטיפול תתן לך את הביטחון שיש לך על מי לסמוך. 

אז בואו נצא לדרך…


מה מיוחד בשיטת ההתאמה שלנו, שתדעו שאתם בידיים טובות 

מעל 17 שנים שאנחנו במרכז בקשר לטיפול מומחים בחיבור המדויק בין אנשים שרוצים בטיפול, לבין מטפלים מוסמכים שמומלצים עבורם מתוך היכרות אישית עם שני הצדדים.


  • ביטחון בהמלצה מקצועית מתוך היכרות אישית - מתאמות הטיפול מכירות אישית את כל המטפלים שבמאגר שלנו. בשיחת טלפון רגישה ודיסקרטית מתאמת הטיפול תקשיב לצרכים ולההעדפות שלך, ותמליץ לך על המטפלת או המטפל שהכי יתאימו לאישיות ולקשיים שלך.

  • התאמה ממאגר של 500 מטפלים מומלצים ומוסמכים שנבחרו בקפידה - המגוון האיכותי של המטפלים שעברו תהליך של מיון קפדני, מאפשר לנו להמליץ לך על המטפלים שהכי מתאימים עבורך מבחינת: הניסיון, ההתמחות, שיטות הטיפול והחיבור האישי. 

  • זמינות והפניה מיידית למטפלים המתאימים שפנויים עכשיו באזורך - בלי בזבוז זמן ואי-נוחות, נענה לך מיידית בטלפון במענה אנושי ומקצועי, ונתאים לך מטפלת או מטפל לפי ההעדפות שלך, שזמינים עכשיו באזור שלך. כך יהיה לך יותר קל לא לדחות ולהתמיד, וגם נחסוך לך זמן ותסכולים.

  • מקצועיות ומומחיות ביצירת חיבורים מדויקים שקולטים אותך - מתאמת הטיפול הפסיכולוגי היא אשת מקצוע מוסמכת ומנוסה שתקלוט אותך ברגישות ותמצא לך התאמה ספציפית בשבילך.

  • אמינות  ודיסקרטיות מלאה ומחויבות לעזור לך בהתאמה - נקשיב לך ברגישות ונשמור בסודיות את הפרטים ואת כל מה שנאמר בשיחה. תמיד אפשר לחזור אלינו שנמצא לך התאמה והמלצה חדשה.


את, אתה ואתם לא לבד - אנחנו כאן!

כבר הגעת להחלטה להפסיק לדחות ולשפר את איכות החיים. עכשיו, נשאר למצוא מי הכי מתאים לאישיות ולצרכים שלך. אנחנו נעזור לך לבחור את המטפלת או המטפל המומלצים עבורך, שיעזרו לך לצאת לדרך…



> > דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לך ולכם למצוא את המאץ' למטפלים זוגיים, לפסיכולוגים, למטפלים רגשיים (בכול התחומים) שיתאימו ושמומלצים באזור.


 

bottom of page