top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

מה הכוח של תקשורת בין אישית בזוגיות ומה היא עושה למערכות יחסים?

עודכן: 13 במאי

מאת: חן פרוים, עובדת סוציאלית MSW, מטפלת רגשית ויועצת קריירה


למה התקשורת הבין אישית כל כך חשובה? איפה אנחנו לומדים את דפוסי התקשורת? למה בכל טיפול פסיכולוגי ובטיפול זוגי תמיד גם מתמקדים בתקשורת ובמערכות יחסים שלי עם עצמי ועם אחרים?


תקשורת בזוגיות ובכלל, זה לא רק אימוג'י :(

התחושה היא כי "תקשורת" הינה מושג שאין צורך להתעמק בו. כולנו מתקשרים בצורה כזו או אחרת, אפילו חיות מתקשרות. בעידן המודרני של היום, הסמארטפונים מככבים ומאפשרים לנו תקשורת מהירה יותר, שאינה דורשת התעמקות, חוסכת לנו הקלדה ומייפה את הכל באמצעות אימוג'י (ריגשון) חביב וקליל.



למה רוב האנשים והזוגות מגיעים מהר מידי לריבים?

התקשורת הבין-אישית ותקשורת בזוגיות אינן פשוטות כמו שחושבים.

לשיחה וליכולת הביטוי יש חשיבות רבה והיא כלי לריפוי, לקשרים מיטיבים, להצלחה ולהשגת מטרות אישיות.

רוב האנשים לא יודעים לתקשר כמו שהיו רוצים או בצורה שמקדמת אותם.

לרוב קשה לנו לבטא את מה שעל ליבנו, השיח מתנהל עם מעצורים וחסמים פנימיים. אנחנו לא מצליחים להעביר את המסר בצורה שהצד השני יבין אותנו. שיחות יכולות להסלים מהר מאוד לריב או ליצור קצר תקשורתי. כול זה קורה, אך ורק כי לא ידענו לתקשר את המחשבות או הרצונות שלנו והתנהלנו מרגש ואימפולסיביות.

אפשר להניח שהרבה פעמים זה קורה מתוך תחושת אי-נעימות, רצון לרצות את הצד השני, נימוס, הימנעות מעימותים או קושי בהתנסחות.


למה כדאי שנלמד לתקשר ולהפסיק להסתיר?

אם נחזור לבסיס התקשורת, נצטרך ללמוד לדבר, לשתף ולהפסיק את מנגנון ההסתרה. תרגול מיומנויות תקשורת מקדמת שיח בריא ומכבד, משפרת את ההבנה של רצונות הצד השני, את הקרבה אליו ובעיקר משפרת את תחושת הקבלה העצמית וההשלמה.


למה דפוסי התקשרות שלמדנו בבית לא עוזרים?

לפעמים, דפוס התקשורת שספגנו בבית ולמדנו להציג כלפי חוץ - לא מסייעת לנו. שינוי דפוסי תקשורת והרגלי השיחה וההקשבה הוא קשה וכואב.

בהתחלה אנחנו לא מבינים איך שינוי דפוסי התקשורת יעזור לנו ליצור קשרים נכונים ומדויקים יותר עבורנו. בהמשך הטיפול כמובן מגלים את היתרונות שבשינוי דפוסי התקשורת.


איך טיפול רגשי וטיפול זוגי עוזרים לשפר את דפוסי התקשורת?

בעצם, כל אישה ואיש שמגיעים לטיפול פסיכולוגי ולטיפול זוגי, לומדים תהליך של דיוק התקשורת והשיח שלנו, גם אם לא באנו לטיפול בשביל מטרה זו מה נעשה בטיפול?

  • נתרגל דפוסי תקשורת חדשים ומקדמים.

  • נבין את הכוח שיש למילים שיכולות להרוס או לבנות את הקשר, לקרב או להרחיק.

  • נשים לב למה ומתי אנחנו בוחרים להסתיר ולא לשתף.

  • נלמד איך להתנסח כדי לשנות את כל השיח, החוויה והנרטיב שאנחנו יוצרים.


בשורה התחתונה, תקשורת היא המפתח למערכות יחסים

שינוי של תקשורת בזוגית, דפוסי תקשורת מעכבים ולמידה של דפוסי תקשורת מקדמים עוזרים לכול קשר ומערכות יחסים ובכלל לקשר שלנו עם עצמינו.


> > דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לכם למצוא את המאצ' למטפלת או למטפל שמתמחים בטיפול רגשי, בטיפול פסיכולוגי או בטיפול זוגי, שמומלצים באזור שלכם.

 


bottom of page