top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

חוסר תקשורת בין בני זוג - 4 טיפים לתקשורת מקרבת

עודכן: 8 באוק׳ 2023

איך מזהים שיש בעיה בתקשורת הזוגית? איך תקשורת טובה עוזרת גם להתגבר על משברים ולריב נכון? למה קשר טוב הוא כמו "חיסון לזוגיות"? מה הם 4 הטיפים לתקשורת מקרבת? איך טיפול זוגי עוזר לשפר את הקשר והתקשורת הזוגית?


תקשורת טובה היא כמו חיסון לזוגיות ולהפך, אז תשקיעו בקשר!

זוגות רבים מגיעים לטיפול זוגי עם התלונה: "יש לנו קשיים בתקשורת ביננו", "היא לא מבינה אותי" או "הוא לא רואה אותי" (ולהיפך), "אנחנו לא מצליחים לדבר", "אנחנו כל הזמן רבים", "בבית כל הזמן יש שתיקות או צעקות".

זוגות רבים סובלים מקשיים בתקשורת, זו אחת הסיבות המרכזיות לטיפול זוגי. זוגות רבים חווים קשיים במהלך החיים הזוגיים והאישיים, אך תקשורת טובה והבנה הדדית הם המפתחות לצלוח את המשברים. בנות ובני זוג שלומדים לשתף, לחשוף את הפגיעות, לדבר על מה שכואב ועל מה שמשח נהנים מקרבה, מאינטימיות וממקורות תמיכה.


רובינו לא למדנו תקשורת זוגית שהיא המפתח לזוגיות טובה. טיפול זוגי מאוד אפקטיבי לדוגמה במצבים הבאים: מרגישים בדידות בזוגיות, מרגישים ריחוק וניתוק, חשים חוסר הבנה וחוסר כבוד, צועקים ושותקים במקום לדבר.


תקשורת זוגית טובה לא רק מקרבת, אלא גם עוזרת במריבות ובמשברים

תקשורת זוגית מקרבת לא רק עוזרת באופן ישיר ליצירת קשר טוב ושיהיה נעים ביחד, אלא גם עוזרת בכל הקונפליקטים, הוויכוחים והמחלוקות שקיימים כשחיים ביחד כמו: חלוקת תפקידים, חינוך הילדים, בית עבודה, כסף, מין ועוד. קשר זוגי טוב עוזר גם להתגבר על המשברים ולהפוך אותם ממצוקים ענקיים לגבעות שרואים את האופק. זוגות שלמדו לתקשר גם יודעים לריב נכון. הריב לא מפרק וגורם לפיצוץ, אלא עוד אבן שאפשר להזיז בלי ליפול ולהתפוצץ.

לפעמים יש זוגות שפונים לטיפול זוגי ואומרים שיש להם בעיה בתקשורת, אך בפועל הם מסתירים גם קשיים עמוקים יותר. לפעמים זוגות שאומרים שיש להם בעיה בתקשורת בעצם רוצים להגיד שהבעיה שלהם ניתנת לפיתרון, ורק צריך ללמוד לתקשר ביחד.

הנה כמה טיפים שנשמעים בסיסיים, אך מאוד אפקטיביים לתקשורת מקרבת:


#1 קבעו זמן לשוחח

במהלך השגרה המעייפת של חיי היום-יום, עם העבודה והילדים, קשה מאוד לתחזק הקשבה הנדרשת כדי לקיים תקשורת נעימה ורגועה. חשוב שנקדיש את הזמן כדי לדבר במקם נעים ופנוי מהסחות דעת. 

כדאי לקבוע 10 דקות בבוקר או בערב בהם אנו משתפים בחוויותינו, מדברים על רגשותינו ומביעים את הצרכים שלנו אחת בפני השני (או כל שילוב אחר). מדהים לגלות כמה שיחה קצרה באווירה רגועה מדי יום יכולה לעשות שינוי גדול. 


#2 הקשיבו באופן פעיל זו לזה

הקפידו להשיב אחד לדברי השני, ולחזור מדי פעם על דבריו כדי שיידע שהם נשמעו. בעולם של מסכים, הקפידו לשמור על קשר עין ולהרים את הראש כשמדברים! הקשבה פעילה היא כלי חשוב שנותן לצד השני את התחושה שדבריו נשמעים ומתקבלים


#3 קחו נשימה עמוקה, הכו בברזל בעודו קר

נדמה לכם שנאמר לכם משהו מעליב? הצרכים שלכם לא באים לידי ביטוי? לפני שמרימים את הקול או מאבדים שליטה, כדאי לנשום רגע ולבחון את הדברים היטב. כמעט כל צורך רגשי יכול להיות מובן ולקבל מענה אם רק נגיד אותו ביושר, בכבוד, בהבנה ובלי רצון לפגוע ולנקום.

"הכו בברזל בעודו קר". מומלץ להמתין לרגע בו ניתן לקיים שיחה זוגית, רגע בו מתאפשרת הקשבה אמיתית ואפשר להביע את הרגשות באופן שקול. התגובה של הצד השני גם תהייה הרבה יותר רגועה ומבינה.


#4 צריכים לדבר? בדקו שיש עם מי לדבר

כאשר הצד השני שלך טרוד בעניינים אחרים, עמוס במחשבות או מוצף רגשית, לא בטוח שניתן לשוחח עימו בצורה שתפיק תועלת לכל הצדדים. לכן, כדאי תמיד להתחיל שיחה בבדיקה או בשאלה – "אפשר לדבר איתך רגע?", "יש לך כוחות להקשיב?". כאשר הצד השני פנוי וקשוב, התקשורת תהיה הרבה יותר רגועה, מכבדת ומבינה.


אל תתביישו, היעזרו בטיפול זוגי

אל תחכו למשבר, טיפול זוגי עוזר ליותר מ-80% מהמקרים. לא את כל הגורמים לקושי בתקשורת קל לזהות ולפתור בכוחות עצמינו. כדי להבין לעומק את המקור לתסכולים ול"קצרים" בתקשורת מומלץ מאוד לפנות לטיפול זוגי מקצועי שיאפשר לכם ללמוד הרבה יותר על עצמכם ועל הצד השני. טיפול זוגי משמעותי ממטפלים מומלצים שמתאימים לכם יכול ליצור שינוי בתקשורת, בחיי הנישואים, בזוגיות ובכלל.


בשורה התחתונה - תקשורת היא המפתח לחברות, לזוגיות ולנישואים

תקשורת מקרבת, המבוססת על כבוד, אמון ופתיחות היא הסוד לזוגיות טובה. תקשורת טובה עוזרת גם לצלוח משברים ומריבות. מטפלת זוגית או מטפל זוגי מומלצים יכולים לעזור לכם לשדרג את הקשר ולהיזכר בסיבה שבחרתם להיות ביחד. בטיפול זוגי כמו בזוגיות צריך שיהיה חיבור וכימיה התקשרו ונקשר אתכם למטפלים מתאמים שיבינו אתכם.


> דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור למצוא את המאצ' למטפלים זוגיים מומלצים באזור שלכם.


 

מקורות:

bottom of page