top of page

ייעוץ זוגי לרווקים

עודכן: 30 באפר׳

כיום יש לא מעט גברים ונשים, בני כל הגילאים, שמעוניינים להיות בזוגיות. הבעיה היא שלא מעט דברים עלולים להפריע להם להגשים את המטרה, כאשר לעיתים מדובר בקשיים נפשיים עמוקים. בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה במסגרתה רבים מבינים שבעיות מהסוג הזה יכולות להיפתר, לעיתים אפילו מהשורש, בזכות ייעוץ זוגי לרווקים. אז מה עומד בבסיס התהליך הזה? ואיך מומלץ לעשות זאת נכון?


מרכז בקשר לטיפול טיפול זוגי וטיפול רגשי אישי בנפרד  בדרך לאהבה ולזוגיות
איך ייעוץ זוגי ממוקד לרווקים ולרווקות יכול לעזור לך למצוא את...

קווים לדמותו של הייעוץ הזוגי לרווקים

על אוכלוסיית היעד העיקרית של ייעוץ זוגי לרווקים אתם יכולים ללמוד דרך שם התהליך. ברמה הפרטנית יותר הייעוץ מיועד לסייע לאדם הרווק להבין מה מפריע לו ברמה האישית לזוגיות, כמו גם לטפח מחשבות ולגבש התנהגויות שיעזרו לו בכך. ההנחה המקובלת היא שהקושי אצל רבים נובע מסיבות רגשיות, אפילו נפשיות. באמצעות הייעוץ אפשר לזהות אותן ולהציע להן פתרון הולם.

חשוב להדגיש שאין כאן קושי אחד עמו מיועד הייעוץ להתמודד, ולו מכיוון שאצל אנשים שונים הבעיה עלולה להראות ביטויים שונים לחלוטין. יש אנשים אינם מצליחים להיכנס כלל לזוגיות, בעוד אחרים "תקועים" לאחר מספר מועט של דייטים. אצל רווקים אחרים הבעיה נובעת דווקא מהמחשבה על השלבים המאוחרים יותר בתהליך, לרבות התחייבות לאדם אחד, מיסוד הקשר וכן הלאה. אצל חלק מהמטפלים התהליך מיועד גם לאנשים אשר כבר נמצאים בזוגיות עם אדם אחר, אבל בכל זאת מתגלות אצלם בקשר הזוגי בעיות הדורשות טיפול.


חשיבותה של ההתאמה האישית

כפי שרמזנו קודם לכן, האלמנט האישי מרכזי מאוד בתוכניות של ייעוץ מהסוג הזה. לכן כל מקרה חייב להישקל לגופו. היועץ ישאל תמיד שאלות על מנת לזהות את האדם שעומד מולו ולהבין בדיוק מהם הקשיים הספציפיים המופיעים אצלו. עם זאת אפשר בהחלט לזהות כמה דפוסים החוזרים אצל אנשים המתקשים להיכנס לזוגיות, או אם תרצו – גורמים נפוצים לכך. המציאות מראה שהקושי עלולה להיגרם עקב אלף ואחד גורמים: רתיעה מזוגיות שמקורה בטראומה שהאדם עבר או נחשף אליה (החל מפרידה כואבת ועד לגירושין של ההורים), ביטחון עצמי ירוד, בעיות תקשורת עם הצד השני ועוד.

ייעוץ זוגי לרווקים הוא במידה רבה התבוננות משותפת בעבר, בהווה ובעתיד, עקב ההנחה שהמפתח לפתרון עשוי להימצא בכל אחד מהם. המטפל עשוי לראות היכן נמצא שורש הבעיה ולהציע לה פתרון, המבוסס בדרך כלל על שילוב בין אופן החשיבה לבין ההתנהגות של האדם ברמה היום-יומית. כך למשל ייתכן שכחלק מהטיפול הוא יקבל "שיעורי בית".


התמודדות עם לחצי הסביבה

כמעט כל רווק או רווקה, מכירים את זה: השאלות התמימות לכאורה של הקרובים והמכרים, שרוצים לדעת מתי תהיה להם זוגיות. אצל הרבה מאוד רווקים לחצים של הסביבה מקשים מאוד על המצב, שהוא גם כך מורכב, ועלולים להעלות את מפלס הלחץ. 

כחלק מתהליך הייעוץ הזוגי לרווקים ייתכן בהחלט שיינתנו לאדם כלים להתמודדות נכונה עם הלחצים, השאלות והבקשות של בני המשפחה והחברים הקרובים. לעיתים אפילו הוא לומד כיצד לתעל את יחס הסביבה לכדי דבר מה חיובי.


הכירו: תהליך הסיוע של "בקשר לטיפול"

בשנת 2007, הוקם מרכז המומחים הארצי "בקשר לטיפול" המספק אנשי מקצוע בשלל תחומי הטיפול. כיום, למעלה מעשור אחרי, הוא מסייע לאינספור אנשים הסובלים מבעיות נפשיות, רגשיות או פסיכולוגית, לרבות אנשים אצלם ישנו משבר בנושא כלשהו הקשור לזוגיות. התהליך מתחיל בשיחות ייעוץ של האדם הפונה עם צוות המרכז, אשר מבצעים אבחון ראשוני מאוד של הבעיה. אבחון זה יסייע להם להתאים עבורו את המטפל ואת מסגרת הטיפולים הטובה ביותר.


 

bottom of page