top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

התמודדות עם תהליך גירושין

עודכן: 5 באוג׳ 2022

גירושין אינו תהליך פשוט לאף צד, ופעמים רבות הוא מלווה בחיכוכים עזים, מריבות, מורכבויות משפחתיות ואישיות, וכמובן גם ישנה השפעה על בני המשפחה עצמם – המתגרשים, ילדיהם, והסביבה הקרובה. תהליך גירושין יכול להיות תהליך קשה המלווה בתהפוכות נפשיות ורגשיות, מחשבות ותחושות עזות של חשש, פחד, חרדה, כעס ואי-יציבות. כיצד אפשר להתמודד באופן מיטיב עם כל אלו ולשרוד את הגירושין מבחינה אישית?


הדרכת הורים, טיפול זוגי וטיפול לילדים יכולים לעזור להתמודדות עם תהליך הגרושין, בקשר לטיפול נמליץ לך על טיפול פסיכולוגי וטיפול רגשי באזור.
איך אפשר לעבור את תהליך הגרושין בשלום?

טיפול להתמודדות עם תהליך הגירושין

יכול להיות שניסיתם טיפול זוגי לפני גירושין ועדיין החלטתם לפרק את החבילה. ההתמודדות עם ההחלטה היא לא פשוטה עבור כל אחד מבני הזוג, גם אם הפרידה נעשתה "ברוח טובה".

אחת הדרכים לקבל תמיכה ומרחב פתוח של דיבור והתמודדות הינה ללכת לטיפול. במרחב הטיפולי אפשר להעלות ולהציף את החששות והחרדות, הקשיים והתחושות העזות המלוות אתכם בתהליך הכול כך לא פשוט הזה, ולנסות להתמודד עם מה שעולה. בעזרת בעל מקצוע מומחה מתחום הנפש, אפשר לבחון את המצב מזוויות שונות, לזהות את המרכיבים הפוגעים ושורש הסבל, ולנסות להתמודד לא רק עם הקונקרטיות של התהליך אלא גם עם השפעותיו עליכם. 

אחד הדברים המורכבים בגירושין הוא ההצפה של הקושי אשר ליווה את מערכת היחסים בין שני הצדדים. לפתע כל אותם קשיים יוצאים החוצה, מופנים אחד כלפי השני, פעמים רבות עם האשמה וכעס לצד כאב וצער עמוק. בין אם אלו הרגשות היוצאים מתוכנו או אלו המופנים כלפינו, יש בכך פעמים רבות משהו מערער המעוגן בצדדים הרגישים ביותר. להתמודד עם כל זאת יכול להיות מציף ומעיק, שלא לדבר על פוגע ואפילו ממוטט. 

אך גם התהליך לאחר שהגירושין מסתיימים, לבנות חיים חדשים, לצאת לדרך חדשה – זה לא פשוט. מועקות רבות נלוות לכך, לצד פחדים וחרדות שונים הקשורים ליציבות העתיד, התמודדות עם החיים שאחרי, ובשלב מסוים גם האפשרות למציאת זוגיות חדשה. המרחב הטיפולי מאפשר מקום להתמודד עם תעצומות אלו, לבחון את המצב המשתנה והאופן בו אנחנו מתמודדים עם הקשיים הנלווים לכך.


טיפול בילדים להתמודדות עם גירושין

טיפול יכול להועיל לא רק לכם, אלא גם לקרובים הסובלים מהגירושין. כך למשל המצב עם ילדים, ובמיוחד ילדים קטנים, אשר מתקשים מאוד להבין או להתמודד עם תהליך מורכב ולא ברור כגון זה. עבור ילדים, תהליך הגירושין אינו ברור או מובן, ופעמים רבות נלוות לכך תחושות עמומות ועמוקות של אשם, אחריות אישית וחרדות רבות. 

פעמים רבות אלו אינן ברורות ומובחנות, ומקבלות תצורה אחרת ממה שאדם בוגר היה חווה: סיוטים, חששות מהיפרדות או התרחקות, כעסים וזעם, התפרצויות שונות, שינוי מצבי רוח, בעיות החברות או קשיים חברתיים, ועוד. גם במרחב הקונקרטי, עבור ילדים גירושין אינו תהליך פשוט כלל ועיקר – לפתע ההורים פרודים, איך מדברים על זה בכיתה? מול ילדים אחרים? ואולי הם יצחקו או ילגלגו? ומה קורה אם אכן זה מה שמתרחש בפועל? 

ההתמודדות עם גירושין היא עניין מורכב ולא פשוט, עבור הורים וילדים כאחד. חשוב לתת לכך את תשומת הלב והדגש, על מנת להצליח ולהציף את הקשיים באופן בריא ומיטיב. במהלך טיפול, בין אם בעזרת פסיכולוג, טיפול פסיכותרפי, טיפול באומנות או במוזיקה, ביבליותרפיה או תחום טיפולי אחר – אפשר לייצר מסגרת מכילה ומאפשרת לעיבוד והתמודדות עם הפחדים והקשיים הנלווים לגירושין. 


מרכז "בקשר לטיפול" עומד לצדכם ברגעים הקשים בחיים, ומאפשר לכם מסגרת טיפולית מיטבית לצרכים האישיים שלכם. בעזרת תהליך אבחוני מקצועי, נוכל להבין איזה סוג טיפול ומטפל מהווים עבורכם את המסגרת הטיפולית המיטבית ביותר. כך נוכל לזהות את המטפל הטוב ביותר לצרכים שלכם, מבין מאגר המומחים הנרחב שלנו. בעזרת תהליך זה, נוכל להתאים לכם את המטפל הנכון לכם, דבר אשר הוכיח עצמו כחשוב ביותר להצלחת הטיפול והנוחות שלכם בתהליך. לפרטים נוספים, צרו עמנו קשר עוד היום במספר 077-5215080.

מקורות מידע:

bottom of page