top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

טיפול וייעוץ לטראנסג'נדרים וטרנסקסואלים

עודכן: 22 ביולי 2022

לכל אדם יש את הנטייה הנפשית והמגדרית שלו או שלה. בעבר, טראנסג'נדריות או טרנסקסואליות הייתה נחשבת לבעיה נפשית עם אבחנה מוגדרת. עם השנים, עולם בריאות הנפש התקדם והתפתח, וכיום מכירים בנטיות נפשיות ומיניות שונות. אך בין עולם הנפש והעולם שם בחוץ קיים פער, ולצערנו רבים בחברה עדיין אינם מכירים או מוכנים לקבל את המורכבות הנפשית, ההעדפות, הבחירות ואופני החיים של אחרים.

בשל כך, צעירים ומבוגרים רבים בעלי נטייה, תפיסה או הגדרה עצמית השונה מן המקובל בנורמה, מוצאים עצמם נתקלים בקשיים מורכבים באופנים שונים. פעמים רבות, אלו מתרחשות גם בתא המשפחתי – מול ההורים או המשפחה הקרובה והרחוקה. לעיתים קשיים אלו נובעים גם מבפנים, בין אם תחושות בלבול, מועקה, דיכאון, ייאוש או מצוקה אחרת.


מרכז בקשר לטיפול, טיפול פסיכולוגי ותמיכה רגשית טראנסג'נדריות וטרנסקסואליות
בעבר, טראנסג'נדריות או טרנסקסואליות הייתה נחשבת לבעיה נפשית עם אבחנה מוגדרת.

ההבדל בין ייעוץ וטיפול

ייעוץ וטיפול הן שתי פרקטיקות שונות מבחינת מהלך, מטרות ותכלית הפגישה.

המטרה של פגישות ייעוץ היא פרקטית יותר, כאשר על הפרק עומדים עניינים ספציפיים אשר מנסים לפתור או לעבוד עמן, למציאת הפתרון הנכון ביותר לצרכי המגיע לייעוץ. בכלל זה עומדים על הפרק נושאים הקשורים להתמודדויות עם מצבים שונים בחיים, התמודדות עם קשיים אישיים לאור הדברים, וכן ניסיון מעשי למצוא פתרונות יעילים ומתאימים לסיטואציה ולאדם.

בדומה, אך בשונה מאוד, טיפול עוסק עמוק יותר במורכבות הנפשית והקשיים הנפשיים-רגשיים אשר בהם נתקל המטופל. בטיפול מעמיקים פנימה, לא תמיד על מנת למצוא פתרון קונקרטי או פרקטי, אלא קודם כל כדי להבין. לנסות להבין מה קורה בנפש, איך היא פועלת, איך המטופל מוצא פתרונות וגם סובל מהבעיות השונות בחייו. כל זאת על מנת להגיע ליכולת גמישה ודינמית יותר להתמודדות נפשית עם מאורעות שונים בחיים.

אפשר לראות בייעוץ ובטיפול שני צדדים של אותה המטבע, כאשר שתי הפרקטיקות עוסקות בחיים האישיים של האדם – אבל מזוויות שונות, בדרכים שונות ועם מטרות שונות מלבד זו הכללית והעיקרית – להביא לכדי הטבה.

המקרה הפרטני של ייעוץ וטיפול לטראנסג'נדרים וטרנסקסואלים

הקשיים עמם נתקלים טראנסג'נדרים וטרנסקסואלים שונים מאוד מאלו אשר נתקלים אנשים אחרים. תחילה מאחר והן כוללות, כמעט תמיד, התמודדות מורכבת מאוד עם הממד החברתי וכיצד החברה מקבלת את עצם מהותם ומה שהם כביכול מייצגים.

במובן הזה, בני משפחה נכללים פעמים רבות בצד ה"לא מקבל", ובשל אי-הבנה עמוקה וחוסר יכולת לקבל את השונה מהדוגמטיות – צעירים רבים מוצאים עצמם מתמודדים בגפם, בין אם באופן מלא או חלקי, עם העולם והמציאות. הקושי החיצוני פעמים רבות גם משתקף פנימה, ומשליך על הנפש והאופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו. כך גם המורכבות מול המשפחה והחברה הופכת להיות מורכבות נוספת – התמודדות עם עצמי.

בין אם דרך ייעוץ, טיפול או שתי הפרקטיקות במקביל – מנסה האדם, כל אדם באשר הוא, למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם. לגלות את ה"איך" המיטבי שלו, של איך הוא מתמודד הכי טוב, איך הוא אוהב, איך הוא סובל, ואיך הוא יכול לעשות טוב יותר לעצמו וגם לסביבתו. כאשר הקשיים נערמים מבחוץ ומבפנים, החוויה יכולה להיות מאוד בודדה, מנותקת וקשה.

לא חייבים לעבור את זה לבד, בבלבול ובתחושת חוסר-יכולת. ישנן אפשרויות אחרות, כמו לגשת ולקבל את התמיכה והעזרה במקומות שאפשר לקבל אותם. בין אם לגשת לייעוץ או לטיפול, ולקחת חזרה את השליטה והיכולת להתמודד אל ידיכם – כל התמודדות בריאה ומיטיבה יכולה רק לעזור.

מרכז "בקשר לטיפול" מציע לכם תהליך התאמה בו ימצא המטפל הטוב ביותר לצרכים שלכם. מאגר המומחים המקצועי שלנו, כולל מטפלים מגוונים בשיטות רבות, ולאחר תהליך קצר – המומחים שלנו יוכלו למצוא את המטפל הנכון ביותר לכם. צרו קשר עוד היום בטלפון 077-5215080, והביאו שינוי לחייכם.

ראו גם:

מקורות מידע נוספים:

0 תגובות
bottom of page