top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

מה זה טיפול בתנועה?

עודכן: 28 בדצמ׳ 2023

מאת: רוני וידרמן, מטפלת באמנות


טיפול בתנועה הוא טיפול רגשי המשלב בין שיחה והתנסויות גופניות שונות.

כמו כל טיפול רגשי אחר, גם טיפול בתנועה מתבסס על שיחה עם המטופל/ת לצורך עיבוד הרגשות והתובנות העולים במהלכו. בנוסף, הטיפול בתנועה מציע מגוון התערבויות גופניות ותנועתיות המאפשרות לעבד את הקשיים הרגשיים ולהביא להקלה בהם. הטיפול כולל מעברים בין שיחה והתייחסויות לגוף, כאשר הפנייה אל הגוף מאפשרת להעמיק בעיבוד התכנים שעלו בשיחה, והשיחה מאפשרת לחדד את החוויה הרגשית ואת התובנות שצפו במהלך ההתנסות הגופנית.


מטפלים מומלצים בתנועה בכל הארץ במרכז, בדרום, בצפון, בגליל ובשפלה
טיפול בתנועה - טיפול רגשי ושיחה המשלב התנסויות גופניות

מגוון האפשרויות התנועתיות אותן ניתן ליישם הינו רחב מאד וכולל ריקוד מונחה או חופשי,  שילוב מגע, סוגי תרגול תנועתי שונים, התייחסות ליציבה ועוד. עם זאת, אין הכרח לנוע בטיפול. אם מטופל/ת מרגיש/ה לא בנוח עם תנועה, הטיפול יוכל להתבסס על שיחה וההתייחסות אל הגוף תהיה באמצעות תשומת לב להיבטים פיזיים שונים המתקיימים מאליהם במהלך השיח המילולי, כגון תחושות גוף, נשימה, מחוות ידיים וכד'.


למה לפנות לטיפול בתנועה?

לפי גישות טיפוליות עדכניות, שינוי במהלך טיפול רגשי מתאפשר בזכות חוויה רגשית חדשה ובטוחה  הנוצרת במפגש עם החלקים הפצועים שבתוכנו.

השענות על המשאבים הגופניים שלנו במהלך טיפול רגשי מעצימה את הממד החווייתי שבו, מעמיקה את התהליך הטיפולי ומסייעת להטמעה של חוויות חיוביות המושגות במהלכו. בנוסף, האפשרות לשלב תנועה בטיפול תורמת להתעוררות של חיוניות והנאה במהלך המפגשים, מסייעת לרכך את המורכבות  והקושי ומצמיחה עוד ועוד רגעים שנעים להיות בהם.


למי מתאים טיפול בתנועה?

טיפול בתנועה מתאים לכל אחד ואחת. כולנו יכולים להפיק יותר מטיפול רגשי המשלב בתוכו התייחסות לגוף.

לפעמים אנשים בוחרים בטיפול בתנועה כיוון שהם מרגישים רחוקים מגופם ומעוניינים לעבור תהליך שיאפשר להם "להתחבר לגוף" ולהרגיש בנוח עם התנועה שלהם. פעמים אחרות אנשים פונים לטיפול בתנועה כיוון שקל להם יותר להביע את עצמם בתנועה מאשר להתנסח במילים.

טיפול בתנועה מתאים, כמובן, גם לאנשים שהקושי הרגשי שלהם קשור בבעיה גופנית (התמודדות עם מחלה או התאוששות ממנה, כאבים כרוניים, פיברומיאלגיה, דלקת פרקים וכו').

גם אם תנועה לסוגיה השונים אינה מוכרת לך ואפילו מרתיעה אותך, באפשרותך להתחבר לגוף שלך ולצמוח בתוך תהליך של טיפול רגשי בתנועה. המפתח הוא לעשות זאת בהדרגה, בקצב שיותאם לך באופן אישי ותוך בחירת הכלים המתאימים מתוך האפשרויות הרבות העומדות לרשותנו.



> > דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לך ולכם למצוא את המאץ' למטפלת רגשית או למטפל רגשי

שיתאימו לך ושמומלצים באזור.

 

מקורות: ונגרובר, ה' וצ'ייקלין, ש' (2018). טיפול בתנועה ומחול: האמנות והמדע. ירושלים: מאגנס.

bottom of page