top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

זוגיות פרק ב' – הסיפור שאינו נגמר

עודכן: 23 בספט׳ 2022

תמר ארליכמן, עו"ס, פסיכותראפיסטית, מטפלת זוגית

על מורכבות פרק ב' נכתבו מאות מאמרים וספרים. כל אחד מתאר את הקושי בבחירה ביציאה לדרך חדשה. בפרק ב', ביחסים בין בני הזוג ,יש מרחב שבתוכו מרחפים בני הזוג הקודמים, תחושות וחששות רבים: האכזבה מהקשר הקודם, תחושת הכישלון "איך לא הצלחתי לשרוד את מורכבות הזוגיות", הפחד שמא גם הזוגיות הזו לא תצלח, החשש "האם הפעם עשיתי בחירה נכונה". החשש לחזור על טעויות העבר "ומה עם בסופו של יום ארגיש אותו דבר בדיוק כמו שהרגשתי בסיבוב הראשון, בפרק א'".


מרכז בקשר לטיפול, "ומה עם בסופו של יום ארגיש אותו דבר בדיוק כמו שהרגשתי בסיבוב הראשון, בפרק א'".
הפחד לרקוד אותו ריקוד זוגי - "ומה עם בסופו של יום ארגיש אותו דבר בדיוק כמו שהרגשתי בסיבוב הראשון, בפרק א'".

כל התחושות הללו ועוד חיים יחד עם בני הזוג ומוצאים להם מקום במרחב הזוגי. אם לזוג החדש ילדים מנישואין קודמים המשוואה מסתבכת עוד יותר. הילדים שלו, הילדים שלה, והילדים שטרם נולדו להם כזוג. לצד אלו, קיימת ההתרגשות והתשוקה של הקשר החדש, השמחה על הגילוי האחד של השני. פעמים רבות אנחנו פוגשים בטיפול זוגות שמתקשים לנהל את טווח הרגשות הרחב המורכב והמוקצן הזה בהם חווים תחושות אהבה לצד תסכול אשמה וחרדה.

נראה כי כמעט בלתי אפשרי לנהל את טווח הרגשות הללו ללא עזרה מקצועית. בני זוג מוצאים עצמם מתקשים לחלוק את הרגשות המאיימים כל כך על הזוגיות ומסתירים האחד מהשני את הרגשות אותם חווים (למרות שפעמים רבות אם יעזו לומר אותם בקול רם יגלו שבן הזוג חווה רגשות דומים מאד לאלו שלהם) הפחד מלפגוע ומלהעיז לומר שהמהלך שעשו אולי לא היה שווה את המאמץ מאיים ומחריד כל אחד מהם. פעמים רבות נדמה לנו שאם לא ניתן מילים לרגשות שלנו ולא נדבר עליהם הם לא יאיימו על בן הזוג שלנו. אך רגשות אלו משפיעים על החשיבה שלנו ואופן ההתנהלות וההתנהגות שלנו. במידה רבה לא לדבר עליהם מדמה התנהגות של בת יענה הטומנת ראשה בחול כאילו אין סכנה וחשש.

קשה מאד להתמודד עם רגשות אלו ללא עזרת מטפל זוגי. בטיפול הזוגי בני הזוג חווים מרחב בטוח בו ניתן לומר את כל קשת הרגשות אותם חווים, לקבל לגיטימציה לרגשות הסותרים לחלוק ולעבד את הרגשות בתיווך ובעזרת המטפל הזוגי המכוון את הזוג לקבל להכיל להרגיע ולתמוך האחד בשני. גם במידה ואינכם בוחרים להיעזר בטיפול חשוב לעצור לברר את הרגשות ולעבד אותם על מנת לצלוח את הזוגיות החדשה.

0 תגובות
bottom of page