top of page

*שיחת ההתאמה וההמלצה בחינם, ללא התחייבות ונשמרת בדיסקרטיות מלאה.

המליצו לי על המטפלים שהכי מתאימים לי

ציפור - טיפול בהפרעות אכילה, בקשר לטיפול

רוצה לקבל המלצה לפסיכולוגים ולמטפלים רגשיים המתמחים בטיפול בהפרעות אכילה?

נתאים לך מטפלים פרטיים מנוסים בטיפול בהפרעות אכילה כמו שלך, שקרובים לאזור מגוריך ושזמינים עכשיו לעזור לך!

בשיחת טלפון, מתאמת טיפול פסיכולוגי תקשיב לקשיים הספציפיים שלך, ותמצא לך מתוך מאגר של 500 מטפלים מוסמכים ומהיכרות אישית, את המאצ' המדויק עבורך!


למה לדחות את הטיפול? אפשר לקבל המלצה למטפלים בהפרעות אכילה?

התמודדות עם הפרעות אכילה היא מורכבת ביותר למי שחווה אותה ולמשפחה. להפרעות אכילה יש נטייה להתדרדר, ולצערינו אפילו לגרום להתנהגויות מסכנות חיים. הפרעות אכילה הן מתעתעות ועלולות להחמיר ללא טיפול מקצועי רב-תחומי ומעורבות אישית ומשפחתית.


החשיבות של פניה מוקדמת לטיפול וקבלת ייעוץ וטיפול ממטפלים מומחים הן קריטיות. המלצה מניסיון ומהיכרות אישית של דיאטניות קליניות, פסיכולוגים ומטפלים רגשיים שאפשר לסמוך עליהם, יכולה לעזור לצאת מזה.



באילו הפרעות אכילה נפוצות אפשר לטפל?

הפרעות אכילה נפוצות בעיקר בקרב בנות ובנים בגיל ההתבגרות, אך לא רק. כיום, גם נשים, גם גברים וגם ילדים בגיל הרך סובלים מהפרעות אכילה. הורים, בני ובנות נוער ומבוגרים רבים פונים אלינו למרכז בקשר לטיפול לקבל המלצה לאנשי מקצוע מומחים בטיפול בהפרעות אכילה. הפרעות אכילה כוללת לדוגמה את המצבים הבאים:


  • טיפול השמנת יתר (Obesity, אוביס) - הכוונה להשמנת יתר ממקור נפשי, ולא לכל עליה במשקל.

  • טיפול באנורקסיה נרבוזה - דיאטה עד לתת-משקל, עיסוק אובססיבי בדימוי הגוף ושאיפה לאידיאל הרזיה בלתי אפשרי.

  • טיפול בולימיה נרבוזה - התקפי זלילה פתאומיים בלתי נשלטים יחד עם הקאות ושלשולים בלתי נשלטים.

  • טיפול בבולמוסי אכילה - התקפי זלילה, אך ללא ההתרוקנות, כך שלרוב הפרעה זו מקושרת להשמנת יתר.

  • טיפול בהפרעת הימנעות או בתסמונת האכילה הלילית - הפרעות אכילה פחות נפוצות.

  • הפרעות אכילה בשל דימוי גוף ודימוי עצמי נמוכים - מצבים אלו נפוצים אצל מתבגרות, מתבגרים ואצל נשים. הפרעות אכילה מקושרת גם לפגיעה עצמית.


כל אחד מסוגי הפרעות האכילה מצריך אבחנה מדויקת של גורמי מקצוע מוסמכים והמשך טיפול משולב של מומחים לטיפול בהפרעות אכילה.



בקצרה, מהי הפרעת אכילה?

כל תיאור קצר שנכתוב כאן, לא יצליח לבטא את המורכבות ואת האופי המתעתע של הפרעות אכילה לסוגיהן.

הפרעות אכילה עלולות מאוד לבלבל. בתחילה זה נראה כמו דיאטה, הרזיה או השמנה שהן טבעיות ונורמליות, אך כשמעמיקים מגלים את המקורות הנפשיים, שלרוב מוסתרים ומוכחשים. ברמת ההתנהגות נראה לעיתים הרגלי תזונה לקויים ועיסוק אובססיבי בגוף ובמה שנכנס ויוצא ממנו כמו: שלשולים, הקאות, אי-אכילה או אכילת יתר, ספירת קלוריות ועיסוק במשקל. ברמה הנפשית מסתתר עיסוק טורדני ברבדים עמוקים כמו: דימוי גוף, מראה חיצוני, ביטחון עצמי, שליטה, דיכאון, אובססיות, יחסים במשפחה ועוד מצוקות רגשיות. סיפורי הכיסוי, ההסתרה המתוחכמת, ההכחשה הרגשית והערבוב בין ההתנהגות לנפש מקשים באופן טבעי, על הזיהוי בזמן ועל הפניה לאבחון מוקדם.

הטיפול בבעיות אכילה גם יותר מורכב כי המקורות של ההפרעה מאוד משולבים: התנהגותיים, רגשיים, משפחתיים, חברתיים ותרבותיים.



איך אדע שאקבל המלצה מהיכרות אישית שנכונה לי ולנו?

בהפרעות אכילה נדרשת זהירות יתר, אם יש ספק אין ספק. נמליץ רק על מטפלים מנוסים בהפרעות אכילה שקרובים לאזורך. הכי חשוב למצוא את מסגרת הטיפול ואת המטפלים המתאימים בלי לדחות, כדי שבעיות האכילה לא יחמירו.


מה מיוחד בשיטת ההתאמה שלנו?

איך נתאים לך מטפלים מומחים בהפרעות אכילה שבדקנו?

כל 500 אנשי הטיפול שבמאגר שלנו הם פסיכולוגים, פסיכולוגים קליניים (והתמחויות נוספות), עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים, מטפלים רגשיים, מטפלי CBT ודיאטניות קליניות. כל המטפלים מוסמכים ומומחים בתחומים. כל אחת ואחד ממגוון אנשי המקצוע מוכרים לנו אישית, ועברו תהליך של מיון קפדני. נמליץ לך רק על מטפלים בעלי ניסיון רלוונטי בטיפול בהפרעות אכילה כמו שלך.


לצערינו, הפרעות אכילה לא עוברות מעצמן, אלא רק עלולות להחמיר. אם יש ספק, אין ספק. קריטי לפנות בזמן. הצעד הראשון כדי להרגיש יותר טוב מתחיל עכשיו!

אולי התובנות האלו גם יעזרו לך?

bottom of page