top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

איך לבחור מטפלים בשיטת CBT? המדריך המלא

עודכן: 15 ביולי 2022

מציאת המטפל הנכון ביותר עבורכם זו משימה לא פשוטה. מטופלים רבים מנסים את מזלם עם מספר מטפלים עד אשר הם מוצאים, אם הם ממשיכים לנסות, את המטפל המושלם ביותר עבורם. רבים אחרים מחפשים המלצות, חברים ומכרים אשר אולי שמעו על מישהו, או פשוט בודקים באינטרנט. אך בסופו של דבר זהו תהליך מעיק ולא פשוט. אל דאגה! יש פתרונות טובים שיכולים לעזור לכם.



להבין את הצורך והמועקה שלי

קודם כל, לפני כל דבר אחר, חשוב להבין בעצם מה אני מחפש. ישנם תחומי טיפול רבים ונרחבים שם בחוץ, ולא כולם מתאימים לכל בעיה.

אם אתם מחפשים מטפל אשר יעזור לכם לאורך שנים וילווה אתכם בתהליך עמוק ומעמיק, אולי אתם מחפשים פסיכולוג או פסיכואנליטיקאי אשר עושים תהליך נרחב וארוך טווח. אך ישנם כאלו אשר מחפשים פתרון נקודתי יותר, מועקה ספציפית אשר מקבלת תצורה שמפריעה להם בתחום אחד ספציפי. במקרים כאלו, אולי אתם מחפשים מטפל CBT.


מהו טיפול CBT?

תהליך הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי (CBT), מתמקד במטרה טיפולית מאוד ספציפית. זהו תהליך יחסית קצר, אשר אורכו הממוצע הינו מספר חודשים. בתהליך כזה, מזהים את הבעיה או המועקה, מוקד החרדה אשר מפריע לכם בתחום מאוד מובחן בחייכם, וממקדים את הטיפול כולו במטרה זו. אם אתם סובלים מפחד מטיסות, פוביותהתקפי חרדה, קושי המלווה אתכם ואפשר לשים עליו את האצבע – תהליך טיפולי של CBT  יכול לעזור לכם לשנות את אותו דפוס בחייכם אשר חוזר וחוזר על עצמו.

למעשה, השיטה של הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי מבוססת על כך שישנם דפוסים בחיינו. הם לא חוזרים רק שם בחוץ, אלא קודם כל בתוכנו, באופן שבו אנחנו חושבים או מפרשים את הסיטואציה, בהרגלים שהקנינו לעצמנו. זיהוי דפוסים אלו ועבודה ממוקדת סביבם, מאפשר לנו לעשות שינוי בחשיבה, בפירוש או בהרגל. באופן כזה ה-CBT מציע אפשרות אחרת, מסלול שונה מהדפוס הקבוע, ובכך גם להביא להתמודדות עם הבעיה ופתרונה.


מציאת מטפל CBT נכון עבורי…

מה אתם מחפשים במטפל שלכם? מה חשוב לכם, מדבר אליכם, מפעיל אתכם ומקל עליכם את העבודה באזורים נפשיים לא פשוטים? ההתאמה הזו של המטפל למטופל מורידה מנגנוני הגנה סבוכים, מאפשרת לכם להיות מוכנים יותר לעבודה, ומקלה מאוד על תהליך העבודה המצריך אמון, בטחון, הקשבה ופניות נפשית.

עשו לעצמכם רשימה של מה חשוב לכם, מה מדבר אליכם במטפל. מה הייתם מצפים לקבל, לשמוע, לראות. נסו לדמיין לעצמכם איך נראית פגישה, איך נראה האדם היושב מולכם, איך הוא נשמע. ואפילו – הוא או היא? פעמים רבות אנחנו לא עוצרים לחשוב מה יעשה לנו טוב יותר, קל יותר בתהליך הטיפולי. אבל על ידי הבנה של מה מקל עלינו, מה מאפשר לנו פניות לעבודה נפשית, קל יותר לזהות את מה שמפריע או אפילו מעקב עבורנו בתהליך.

אפשר לגשת ולחפש באינטרנט אם באמצעות מכרים וחברים אחר מטפל CBT, ולקוות לטוב. לפחות עם עבודה מקדימה תוכלו לזהות את המטפל שמתאים לכם כאשר תפגשו בו. אך ישנו גם פתרון נוסף, שאולי יהיה פשוט ונכון הרבה יותר עבורכם – וכאן נכנס מרכז "בקשר לטיפול" לתמונה.

מרכז "בקשר לטיפול" מתמחה בתהליך ההתאמה בין מטפל ומטופל. המומחיות של המרכז, מאז שנת 2007, הינה לזהות את המטפל המתאים ביותר עבורכם, על פי הצרכים שלכם, ובעקבות תהליך הכרות משמעותי עמכם והצורך לטיפול שהביא אתכם לפגישה.

על ידי הבנה עמוקה של אלו, המומחים של "בקשר לטיפול" מקשרים ביניכם לבין המטפל הנכון ביותר לכם, וחוסכים מכם תהליך מעיק ומבלבל של חיפוש. צרו עמנו קשר לפרטים נוספים, התקשרו כבר עכשיו 077-5215080.


מקורות מידע:

0 תגובות
bottom of page