top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

איך טיפול זוגי משפחתי עוזר להתמודד עם הריבים על חלוקת התפקידים ולמה זה יותר מ"אני עושה יותר"?

עודכן: 29 באוק׳ 2023


מאת : מאיה ברונפמן, מטפלת זוגית ומשפחתית באזור המרכז*


מה הסיבות הנפוצות שזוגות רבים? למה הרבה מהריבים בזוגיות ובמשפחה הם על חלוקת מטלות? למה כשזוג אומר שהם רבים על עומס, חלוקת תפקידים ומי עושה יותר, הם בעצם מרמזים על סיבות נוספות? איך טיפול זוגי ומשפחתי יכול לעזור לפרק את ה"מוקשים" ולשפר את איכות החיים האישית, הזוגית והמשפחתית.


תכלס, על מה זוגות רבים?

זוגות מגיעים לטיפול כאשר הם מרגישים חוסר שליטה על המצב בבית, בתחושה של כאוס או הצפה רגשית.

הכאוס עלול להיגרם מחילוקי דעות או ממריבות בתוך המשפחה המתרחשים בשגרה באופן יום-יומי ומשפיעים על איכות החיים האישית, הזוגית והמשפחתית. קונפליקטים עלולים להיגרם מהסיבות הבאות לדוגמה: מפערים ומסדרי עדיפויות שונים, מפגיעה בערך, מתחרות, מקנאה, ממטלות הבית, מחוסר הקשבה, מזלזול, מהתנשאות, מחוסר רצון לשינוי ופתיחות, מפריצת גבול, מחוסר אמון, מחוסר כבוד ועוד.

אחד הנושאים שעלולים להביא לעימות – התמודדות עם עומס של מטלות  בניהול הבית והמשפחה כמו: פרנסה, ניקיון הבית, ניהול חשבונות, בישול, כביסה, כלים ועוד. כשכל אחד מבני הזוג נוטל חלק בעשייה היום-יומית, שני הצדדים מרגישים הקלה וסיפוק גם ברמה הפיזית וגם ברמה הרגשית.


למה זוגות עם ילדים רבים על מטלות הבית ואיך הילדים יכולים לעזור?

במשפחות עם ילדים הנושא נהייה מורכב עוד יותר. כשהילדים גדלים כדאי לשתף אותם בעשייה בהתאם לגילם, לא רק כדי להקל על ההורים, אלא גם כדי לפתח בהם אחריות, עצמאות, מעורבות ונתינה.

הורים שמנהלים את ביתם תוך שיתוף פעולה מלמדים את ילדיהם שיעור בעזרה הדדית. ישנם משפחות בהן ניכר שהנטל נופל רק על אחד ההורים. הרבה פעמים במצבים כאלה הצד שנושא בנטל מתעייף ונשחק ורגשות של תסכול וכעס עלולים ליצור קונפליקטים ומריבות במשפחה.

בני  זוג שמנהלים את משימות הבית מתוך אחריות משותפת ושוויונית ותוך יחס מכבד ואכפתי, מזמנים הרמוניה לבית כולו.


איך טיפול זוגי עוזר לגלות את הסיבות העמוקות לריבים ולהתמודד עם הפערים במשפחה?

מריבות על מטלות הבית יכולות להיות רק סימפטום לכאוס אחר, משמעותי יותר, אותו נגלה במהלך הטיפול.

הטיפול מתחיל בפגישות עם הזוג, אליו ניתן לצרף בהמשך גם את הילדים כמו בטיפול משפחתי.

מטרת הטיפול הזוגי לעורר בבני הזוג, את הצורך לדון על ההבדלים ביניהם, באווירה מכבדת ונעימה.

בטיפול זוגי ומשפחתי בני המשפחה מפתחים את יכולת ההקשבה אחד לשני וזוכים להכרה. תקשורת פתוחה במשפחה, שדנה בבעיות ולא מתעלמת מהן, עשויה לשפר את היחסים  ולעזור. השיח במפגשי הטיפול הזוגי והמשפחתי מאפשר מרחב אישי לכל אחד מבני המשפחה ומצמיח את משתתפיו.


בשורה התחתונה, טיפול משפחתי וזוגי מפחית את הכאוס והריבים

הריבים, הקונפליקטים, הפערים והכאוס, לא חייבים להמשך בזוגיות ובמשפחה. אכן, נדרש אומץ להעז להצליח, אך טיפול זוגי ומשפחתי מקצועי יכול לעזור לפרק את ה"מוקשים", להתמודד עם הפערים ולהחזיר את איכות החיים האישית, הזוגית והמשפחתית.



>> דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לכם למצוא את המאץ' למטפלת או למטפל שמתמחים בטיפול זוגי ומשפחתי שמומלצים באזור שלכם.

 

טיפול זוגי, משפחתי וטיפול ריגשי פסיכולוגי באזור המרכז: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, פתח תקוה, גבעת שמואל, אזור, בת ים, חולון, ראשון לציון ראשל"צ, נס ציונה, רחובות, קריית אונו.

bottom of page