עימוד

טיפול רגשי

במהלך חייהם, מתמודדים רוב בני-האדם עם אתגרים וקשיים מורכבים. משברים רבים, כמו – גירושין, מוות במשפחה, תחושת אי-מימוש וקושי ביצירת קשרים חברתיים או אינטימיים, הם רק חלק מהקשיים אותם עשוי אדם לחוות במהלך חייו. 

בין שהדבר מאפשר תפקוד ובין אם לא, חוויות קשות אלו והתסכולים הרבים מותירים עלינו את חותמם. אחד הכלים היעילים והמומלצים ביותר להתמודדות עם קשיים אלה, ועם המועקה הנפשית הגדולה שהם טומנים בחובם, הוא טיפול רגשי. 

מהו טיפול רגשי?

טיפול רגשי הוא טיפול המתמקד בנפש האדם וברגשותיו. הטיפול נעשה ברובו באמצעות שיחה בו נערכת היכרות מעמיקה בין המטופל לבין התרפיסט, על מנת לזהות את האופן בו המטופל מנהל את רגשותיו, מתמודד במצבים כאלה ואחרים, ואת נקודות הקושי בהן יש להתמקד ולספק כלים חדשים להתמודדות. 

נקודת המוצא של הטיפול הרגשי היא כי רגשות והאופן בהם הם באים לידי ביטוי מהווים חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו, ובעיקר כיצד נעשינו מי שאנחנו היום. רגשות יכולים להנחות אותנו בתהליך קבלת ההחלטות שלנו, במה שאנו מאפשרים לעצמנו לשאוף אליו וביכולת שלנו ליצור קשרים משמעותיים. על מנת שאנו ננהל את רגשותינו, במקום שאלו ינהלו אותנו, מספק טיפול רגשי כלים חשובים ויעילים להתמודדות. 

למי מתאים טיפול רגשי?

טיפול רגשי אינו מיועד רק לאנשים המאובחנים עם הפרעות נפשיות. מדובר בתהליך חשוב ומיטיב, אשר יכול לסייע לכל אדם המעוניין ללמוד כיצד לנהל את רגשותיו בצורה מיטיבה וכדי לתת מענה לתחושות קשות אשר עשויות ללוות אותו במהלך חייו. 

במידה והנך חווה דיכאון, חוסר מוטיבציה, חרדות לעתים קרובות, קושי בניהול קשרים, או תחושת בדידות גדולה – אין צורך להישאר עם זה לבד. טיפול רגשי הוא תהליך טיפולי מקיף ומעמיק שיסייע לך ללמוד יותר על רגשותיך, ולהקדיש להם את מלוא תשומת הלב וכתוצאה מכך ללמוד כיצד לווסת אותם בצורה יעילה יותר. כך תוכלו לתת מקום לאפשרויות נוספות בכל פעם שיהיה עליך להתמודד מול מצבים כאלה ואחרים.

אילו סוגי טיפול רגשי קיימים?

טכניקות הטיפול הן רבות ומגוונות. כיום, זמינים עבורך סגנונות רבים על ידי אנשי מקצוע בעלי הכשרה נרחבת. על מנת להתאים עבורך את סגנון הטיפול אשר יספק לך את המענה הטוב ביותר, יש לשאול קודם לכן – במה בדיוק אנו רוצים להתמקד בטיפול. אלו רק כמה מסגנונות הטיפול הרגשי הקיימים:

טיפול פסיכו-דינמי – טיפול שיחתי המתבסס על התפיסה כי התנהגות האדם והדרך בה הוא בוחר להתמודד עם סיטואציות בחייו, הן ביטוי של דחפים וצרכים בלתי מסופקים אשר האדם לא תמיד מודע אליהם. באמצעות הטיפול, מתאפשר להעלות בהדרגה צרכים אלו למודעות, לבחון אותם ולהציע דרכי פעולה חלופיות כדי לענות על הצרכים באופן מיטיב יותר. 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) – טיפול מוכוון מטרה ויחסית תחום בזמן, בהשוואה לשיטות הטיפול האחרות. מקורות שיטת טיפול זו כבר בשנות ה-60, אך קרנה עלתה בעיקר בעשורים האחרונים עקב התפתחויות משמעותיות בתחום. ב-CBT אנו מזהים דפוסי חשיבה בעייתיים הגורמים לתופעות בלתי רצויות בחיינו – כמו התמכרויות, הרס עצמי, ויסות רגשי לא מספק, חרדה, הפרעות אכילה ועוד. במהלך הטיפול נלמד לזהות את דפוסי החשיבה הבעייתיים ולתרגל חלופות שיאפשרו לנו לנהל את חיינו בצורה מיטיבה יותר.

ישנן שיטות טיפול רבות אחרות אשר הינן חווייתיות יותר, כמו טיפול באמנות, במוסיקה, הבעה ויצירה, בדרמה ובתנועה ועוד שיטות רבות אחרות. בסופו של דבר, הכול תלוי בצרכים והעדפות שלך.

בכל הרגעים המשמעותיים והמורכבים בחייך, מרכז "בקשר לטיפול" מציע לך כלים רבי ערך לניהול רגשי ולהתמודדות עם הקשיים שרובנו נעבור בחיינו. לאחר אבחון על ידי צוות המומחים המנוסה שלנו, נוכל להתאים ברגישות את הטיפול הראוי ביותר עבורך ומענה מדויק לצרכיך הייחודיים. נוכל גם לאתר דרך מאגר המומחים הנרחב שלנו את המטפל המתאים ביותר עבורך, ונשמח לסייע לך לקבל את הטיפול הטוב ביותר בתהליך פשוט, מהיר ויעיל. הצעד הראשון בדרך לשינוי מתחיל כאן, ואנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר עוד היום במספר 077-5215080.

מקורות מידע:

Psychology Today, “Emotionally Focused Therapy”

Positive Psychology, “Emotion Focused Therapy: Understanding Emotions to Improve Relationships”

Good Therapy, “Emotionally Focused Therapy”

 

מחפשים פסיכולוג/ית מומלץ/ת באזור מגוריכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם
או התקשרו 077-5215080 (24/7)
077-5215080 (24/7)
שירות ההתאמה אינו כרוך בתשלום.

לשמירת פרטיותך, אנו מתחייבים שלא להשתמש בפרטיך למעט ההתאמה לטיפול, וכן לא להעבירם לגורם חיצוני.
פנו עכשיו ללא התחייבות