top of page
  • תמונת הסופר/תמומחי בקשר לטיפול

קונפליקטים ומשברים בזוגיות – האם זה כל כך נורא?

עודכן: 30 באוק׳ 2023

האם רק זוגות במשבר חווים קונפליקטים בזוגיות? מה ההבדל בין זוגות עם קשיים בזוגיות לזוגות "מאושרים", לפי גוטמן, בתפיסת הקונפליקטים? גלו איך טיפול זוגי עוזר לקבל את הקונפליקטים, המשברים, הריבים בין בני הזוג.


מאת: שרונה קרן, מטפלת זוגית ומשפחתית


לפעמים נדמה לנו שהקונפליקטים והמשברים בזוגיות שלנו הם כל כך גדולים, קשים ובלתי ניתנים לגישור, ולכן זה מעיד על כך שהזוגיות שלנו נכשלה.

אחד מחוקרי הזוגיות המובילים בעולם הוא ג'ון גוטמן במחקריו גילה גוטמן שלמעשה מ-70% מהקונפליקטים שעולים בין בני זוג הם למעשה בלתי פתירים. לדוגמה: הבדלים בגישה לחינוך ילדים, ניהול הבית, מינון יחסי המין ועוד.


האם רק זוגות במשבר חווים קונפליקטים?

במחקריו של גוטמן נמצא גם שכמות הקונפליקטים אינה שונה בין זוגות במשבר לזוגות המדווחים על עצמם כמאושרים. ההבדל בין הזוגות הוא בסגנון הטיפול בקונפליקט וביכולת להתמודד וגם לקבל אותם. כלומר, זוגות שמרגישים טוב בזוגיות שלהם- הם פשוט זוגות שמקבלים את הקונפליקטים בינהם כחלק מהיחסים. הגישה של זוגות מאושרים לעובדה שיש ביניהם קונפליקטים ומשברים, וקבלתם כחלק בלתי נפרד מהזוגיות, גורמת להם להתייחס לזה באופן שאינו מבהיל ומפרק אותם, אלה הוא חלק ממערכת היחסים הזוגית.


מרכז בקשר לטיפול, למעשה כ 70%- מהקונפליקטים שעולים בין בני זוג הם למעשה בלתי פתירים. - איך רוקדים בין הקונפליקטים בזוגיות?
כ- 70% מהקונפליקטים שעולים בין בני זוג הם למעשה בלתי פתירים - איך רוקדים בין הקונפליקטים?

מה ההבדל בין זוגות שמאושרים בזוגיות לבין זוגות שיש להם קשיים בזוגיות?

לעיתים נדמה לזוגות שאם הם יוציאו מלקסיקון החיים המשותפים שלהם את אחד מהנושאים השליליים שמפריעים להם בבן הזוג/ בת הזוג, הכול יהיה הרבה יותר טוב. בפועל ההתמקדות בגורם השלילי שמייחסים לבן /בת הזוג הוא זה שצובע לעיתים בצבעים קודרים את היחסים. חשוב מאוד לצמצם את המוקדים השליליים, אך חשוב עוד יותר לדעת, שחיסול מוחלט של הצדדים השליליים לא בהכרח מעיד על אהבה וקשר אמיץ.


האם תקשורת צינית ומזלזלת בהכרח מעידה על טיב הזוגיות?

גוטמן גילה גם שמקורות המצוקה של זוגות לדוגמה, תקשורת צינית, מזלזלת ולעגנית, לא קשורים בהכרח למקורות האהבה והקשר. מקורות אלו קשורים בעיקר לחברות, לאכפתיות, לרצון להיות ביחד ועוד.

אין קשר בין השניים, הפסקת התקשורת הצינית והפוגענית לא יוצרת בהכרח חברות, ולפעמים חברות יכולה להיות חזקה וטובה, למרות תקשורת צינית.


איך טיפול זוגי עוזר לשפר את הזוגיות ולהתמודד עם הקונפליקטים?

בטיפול זוגי, יוכל הזוג לראות את ההיבטים השונים של הקונפליקטים ביניהם, לחשוף כאבים וביחד להסתכל בפרופורציות על כל מה שקורה, להוקיר את הטוב, לצמצם את מה שמפריע, ולמצוא ביחד את מקורות החוזק והאהבה שחיברו אותם בראשית הקשר. בזוגיות כמו בחיים, התבוננות בפרספקטיבה רחבה ומאוזנת, ומתן פרשנות נוספת למצבים שונים – מאפשרות תהליכים של פיתוח מודעות וצמיחה שמשפרים את איכות החיים האישית והזוגית.


>> דברו איתנו או התקשרו 077-5215080 ונעזור לך ולכם למצוא את המאץ' למטפלת זוגית או למטפל זוגי שיתאימו לכם ושמומלצים באזור שלך.

 

bottom of page